Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşmasından satır başları şöyle; Bir projenin daha açılışı vesilesiyle bir aradayız. Metro ve raylı sistem seferliğimizi hız kesmeden sürdürüyoruz. Ocak ayının son günlerinde İstanbul Havalimanı’na kadar uzanan 37.5 kilometre uzunluğundaki metro hattının Gayrettepe Kağıthane arasındaki bölümünü hizmete sunmuştuk. Böylece İstanbul’umuzu hızı saatte 120 kilometreye çıkan günlük 600 bin yolcu kapasiteli çok önemli bir yatırıma kavuşturduk. İki hafta önce de Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistemi ve yaya odaklı yeni nesil ulaşım projesini devreye aldık. Neredeyse bir buçuk asır boyunca şehrimize hizmet etmiş bu hattı, tarihi kimliğine uygun şekilde yeni bir tasarımla, teknolojinin son imkanlarıyla tekrar ayağa kaldırdık. Bu projeyle İstanbul’umuz raylı sistem hattı yanında turizm, spor, gezinti, bisiklet ve diğer imkanlarıyla göz kamaştırıcı bir sosyal ve kültürel değere sahip oldu. İstanbul’un giderek ağırlaşan trafik ve ulaşım sorununu hafifletmeyi görev addediyoruz. Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul. 5 yıl bitti, 5 yıl. Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı? Yalandan başka bir şey yok. Rahmetli Kadir beyin yaptıklarına sahip çıkıyor. Bizim yaptıklarımıza sahip çıkıyor. Veyahut da metronun adımı atılıyor geliyor ona dolgu yapıyor. Sen busun ya. Yaptığın bir şey yok. Dürüst ol dürüst. Fakat 31 Mart akşamı ben inanıyorum ki İstanbullu kardeşlerim bu yalana, dolana, talana prim vermeyecek, yolun açık olsun diyecek. Buna hazır mıyız. Öyleyse 31 Mart akşamına kadar ana kademe pardon kadın kolları, gençler çalışıyor muyuz? Çok çalışıyor muyuz? Bu duvarlardaki hani tam ileri diyor ya işte o tam ileriye, şimdi ona tam ileri yolun açık olsun demek lazım. Ve ben İstanbul bu kararı verdi diyorum. Yeni ulaştırma projelerini yeni metro hatlarını tek tek hayata biz geçiririz.
5 yıl bitti, 5 yıl. Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı? Yalandan başka bir şey yok.
5 YIL EN UFAK BİR ŞEY YOK
Bakırköy Sahil- Bahçelievler- Güngören- Bağcılar Kirazlı Metro Hattı bu çabalarımızın en son örneğidir. Uzunluğu 8,4 kilometre olan günlük 1 milyon yolcu kapasiteli hattımızın üzerinde 7 istasyon bulunuyor. Şu andaki belediye kaç tane metrobüs hattı yaptı? Yapmaz ve yapamazlar. Sadece yalan. Bunlara gerekli dersi metrobüsü, İstanbul’u hayatına kazandıran kim AK Belediyecilik. Aynı şekilde bütün metro hatlarını yapan yine AK Parti, yine bizim belediyelerimiz. Biz gittik geldi 5 yıl en ufak bir şey yok. Bu hattın devreye girmesiyle çok geniş bir çevrede yaşayan İstanbullu kardeşlerimizin hayatı daha da kolaylaşacak.
Bu hattın ekonomik anlamda da katkıları olacaktır.Metro hattımızın önümüzdeki 25 yıllık süreçte ekonomimize 6 milyar doların üzerinde kazanç sağlayacağı hesaplanıyor. İstanbul’un en büyük derdi trafik, ulaşım. En büyük sıkıntı burada. İstanbul’da tamamlanan raylı sistem ağlarının uzunluğunu 348 km’ye çıkarıyoruz. Yapım aşamasında olan iki önemli metro hattımız daha var. Ulaştırma Bakanlığımızın yanı sıra mühendisinden işçisine projede emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Bu hattı kullanacak İstanbullu kardeşlerimize hayırlı, güvenli yolculuklar temenni ediyorum.
İSTANBUL TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK DEĞERİDİR
İstanbul bizim için sevdadır. Bu şehir aynı zamanda Türkiye’nin en büyük değeridir. İstanbul’a hizmet etmek, İstanbul’a eser kazandırmak bizim için onurdur. Biz bu şehri, tarihiyle, kültürüyle seviyoruz. Tam 30 yıldır hangi görevde olursak olalım İstanbul’a tüm kalbimizi koyarak hizmet ediyoruz. İstanbul’u daha yaşanabilir yer haline getirmek için canla başla çalışıyoruz. Bu şehrin her meselesini kendi meselemiz her sıkıntısını kendi sıkıntımız olarak görüyoruz.
YARIM GÜN MESAİYLE İSTANBUL YÖNETİLMEZ
Yarım gün mesaiyle İstanbul yönetilmez. İstanbul’u bırak hadi kayağa git. İstanbul’u sel afeti almış götürüyor nerede? Kardeşlerim her şeyiyle kendini buraya adayacak olan İstanbul’a kendini adamış olur. Biz işte bunun için her fırsatta ne diyoruz sadece İstanbul. Bunun için İstanbul’a hizmet etmenin ne kadar ağır sorumluluk olduğuna dikkat çekiyoruz.Trafik zulüm haline geldi.
31 MART SEÇİMLERİNİN KADER VE KARAR SEÇİMİ OLDUĞU ANLAŞILIYOR
CHP’nin engelleme çabalarına rağmen bu yatırımları şehrimize kazandırdık. 2019’dan sonra da İstanbul’u kaderine terk etmedik. Raylı sistem projelerinin inşaasını sürdürdük. İstanbul trafik yükünü hafifletecek 1915 Çanakkale Köprüsü gibi devasa yatırımları hizmete sunduk. Bunlara kalsa Çanakkale Köprüsü’ne ne gerek diyorlardı. Tüm bu eserlerin inşa sürecinde karşılaştığımız zorlukları İstanbullu kardeşlerim çok iyi hatırlıyor. Biz bunların hiçbirine aldırmadık. İstanbul’un neye ihtiyacı varsa oraya yoğunlaşarak İstanbul’un daha fazla kan kaybetmesinin önüne geçtik. Avrasya Tüneli gayet güzel bir şekilde işliyor mu? Denizin altından gidiyor. Aynı şekilde Marmaray denizin altından gidiyor. Bunlar ne diyorlardı gerek yok. İstanbul’u fetret devrinden kurtarmak için önümüzde tarihi fırsat var. 31 Mart seçimlerinin bir kader ve karar seçimi olduğunu anlaşılıyor.
İSTANBUL’UN SORUMLULUK SAHİBİ YÖNETİCİLERE İHTİYACI VAR
İstanbul’un kendine nimet olarak bakanlardan ziyade emanet olarak bakan sorumluluk sahibi yöneticilere ihtiyacı var. Bu şehirde yaşayan İstanbullular olarak İstanbul’un acil meseleleri konusunda hepimizin aynı düşündüğüne inanıyorum. Nedir bunlar? Geçtiğimiz günlerde Çanakkale’de meydana gelen sarsıntı bize deprem gerçeğini tekrar hatırlattı. İstanbul’un bir an önce depreme hazırlanması gerekiyor. Kısa süre önce devreye aldığımız Yarısı Bizden kampanyası İstanbul’un depreme hazırlanmasına verdiğimiz önemin göstergesiydi. Şehrimizi depreme karşı daha dirençli hale getireceğiz. Bir diğer hemfikir olduğumuz konu trafiktir. Trafik meselesinin İstanbul’da nasıl çile haline geldiğini az önce ifade ettim. İstanbullu kardeşlerim her saat bu sorunla yüzleşiyor. Murat kardeşim şehrin ulaşım sorununun çözümüyle ilgili projeleri paylaştı.
Deniz ulaşım payını artıracağız. İstanbul’un iki yakasında iki büyük tünel yaparak ulaşımı rahatlatacağız. Trafiği bir sorun olmaktan önemli ölçüde çıkaracağız. Ramazan’ı Şerifi’nizi şimdiden tebrik ediyorum. Birliğimizi beraberliğimizi daim eylesin.
BAKIRKÖY – BAĞCILAR METRO HATTI
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla açılışı gerçekleştirilen 8,4 kilometre uzunluğundaki metro hattında özgün mimari tasarımlara sahip 7 istasyon bulunuyor.
Hattaki 7 istasyonda toplam 105 bin metrekare kapalı alan ve çevre düzenlemesi yer alırken, tren saatte 80 kilometre hıza ulaşabiliyor.
Günde 1 milyon yolcuya hizmet edecek hat sayesinde Bağcılar’dan Bakırköy Sahili’ne ulaşım 13,5 dakika sürerken, bir saatte tek yönde 70 bin yolcu seyahat edebilecek.
Metro hattında Bağcılar Kirazlı-Molla Gürani-Yıldıztepe-İlkyuva-Haznedar-İncirli-Özgürlük Meydanı-Bakırköy Sahil istasyonları yer alıyor.
GÜNDEM
09 Aralık 2024SPOR
09 Aralık 2024GÜNDEM
09 Aralık 2024SPOR
09 Aralık 2024SPOR
09 Aralık 2024GÜNDEM
09 Aralık 2024GÜNDEM
09 Aralık 2024